Overslaan naar content

Professional account management

In het kort

Mis jij de essentiële stappen voor een succesvol Account Management systeem? Dan is deze horeca training iets voor jou. Leer de beste stappen om dit professioneel op te zetten, inclusief acht essentiële instrumenten en de bouwstenen om te beginnen. Ontdek hoe je winstgevende relaties met prospects en klanten kunt laten groeien. Leer hoe jij en je team kansen binnen jullie vestiging kunnen benutten. En ontdek hoe actief Accountmanagement kan leiden tot groei in omzet, yield en bezetting. Kan jij dit gebruiken? Schrijf je dan nu in voor deze training door op onderstaande button te klikken.

Wat ga je doen en leren?

Deze training helpt je om een goed accountplan op te stellen waarin concrete en haalbare doelen centraal staan. Ook leer je meer omzet en rendement uit bestaande relaties te genereren, doeltreffend om te gaan met je opdrachtgevers, boekers en beslissers en tot slot leer je de verkoopresultaten en het rendement te optimaliseren. Onderwerpen die aan bod komen zijn:  

  • Basisprincipes van Account Management

  • Praktisch oefenen & gesprekstechnieken

  • Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlenanalyse

Basisprincipes van Account Management In je functie bij heb je een aantal accounts onder je hoede, met als doel het optimaliseren van de samenwerking, de omzet en het rendement. Hoe pak je dat aan per account, maar ook binnen je hele portefeuille van accounts? Wat zijn de basisprincipes van Account Management? In deze workshops leer je hoe je op proactieve wijze de relatie met je klant, boeker en gast kunt opbouwen, onderhouden en uitbouwen. Hoe breng je het omzetpotentieel in kaart en op welke wijze ga je deze voor jouw organisatie omzetten naar opdrachten? Er wordt intensief gewerkt aan het accountplan, het beïnvloeden van het koopgedrag en het vergroten van je commerciële vaardigheden.

 Praktisch oefenen & gesprekstechnieken Je gaat oefenen met gesprekstechnieken om zogenaamde ‘account uitdiepgesprekken’ te voeren met bestaande relaties. Deze telefoongesprekken leiden tot nieuwe opdrachten voor events, conferenties, feesten en partijen, kamercontracten en versterken de relatie met je klanten op lange termijn. Welke vragen kan je stellen om potentieel voor de gehele groep in kaart te brengen? In de training sessies gaan we praktisch van start. Dat betekent dat we gaan oefenen met (telefoon)gesprekken. Tussen de twee trainingsdagen in ga je aan de slag met het benaderen van tenminste tien organisaties en bedrijven om te bespreken wat jouw vestiging en de klant nog meer voor elkaar kunnen betekenen. Account Management in de praktijk dus, met concrete resultaten. Tussentijds houden we per mail en telefonisch contact over de voortgang en de resultaten.

Persoonlijke unieke DISC communicatiestijlenanalyse Tot slot komt er een stukje psychologie om de hoek kijken als we gaan werken met DISC. Elke deelnemer krijgt een uniek inzicht in zijn of haar communicatiestijl. Na de online vragenlijst en analyse krijgen deelnemers een rapport en een werkboekje. In dit werkboekje staan opdrachten waarmee je communicatie met je gasten en klanten direct kan verbeteren. In zowel verkoopgesprekken en onderhandelingen kan je DISC praktisch toepassen.

De twee workshopdagen van 9.00 uur - 17.00 uur verspreiden we over een aantal weken. Deze opleiding moet jou als Account Manager veel persoonlijke ontwikkeling opleveren en jouw vestiging natuurlijk nieuwe business! Na een aantal weken organiseren we een online sessie om resultaten met elkaar te delen. En mogelijk te vieren! Na de workshops kan je gebruik maken van twee maanden online coaching.

Werkwijze

Deze Van der Valk training is praktisch ingesteld, doen staat dus centraal. Met behulp van de trainer worden gespreksoefeningen uitgevoerd waarbij jouw werksituatie uitgangspunt is. We oefenen in het voeren van (telefoon)gesprekken die kunnen leiden tot nieuwe opdrachten voor events, conferenties, feesten en partijen, etc. Dit wordt aangevuld met theorie. Doormiddel van een DISC analyse en telefonisch gesprek met de trainer start jij goed voorbereid aan de training. Deze training wordt gegeven in groepen van maximaal 12 deelnemers. Na het afronden van de training ontvang je een certificaat van deelname. 

Algemene informatie

Duur

Deze tweedaagse training duurt van 9.00 uur tot 17.00 uur.







Voor wie

Deze training is speciaal ontwikkeld voor Sales- & Account managers, maar ook Reserveringsafdelingen en Receptie medewerkers verantwoordelijk voor (belangrijke) klanten en boekers.

Kosten

De kosten voor deze training bedragen €625,- ex. btw per deelnemer.

De kosten voor een incompany training is te vinden via onderstaande button.

Trainers

Deze training wordt gegeven door Wouter Olland.

Aanmelden

Ben jij enthousiast geworden over deze training? Meld je dan aan via onderstaande buttons!

Voor meer informatie over de inhoud en voorbereiding van deze training kan je hier klikken.